Saturday, April 14, 2018

Dah tak suka, menyampah, saman jerlah......untung-untung dapat pampasan!

Poster ‘politik bini muda’ tular, gadis bengang foto disalah guna
Friday April 13, 2018  -  7:11 PM GMT+8
Paparan skrin menunjukkan sebahagian poster kempen politik parti pembangkang yang menyalahgunakan foto seorang gadis

KUALA LUMPUR, 13 April — Gadis yang dijadikan objek kempen parti politik pembangkang, berasa bengang berikutan penularan fotonya di media sosial.

Foto Aida Azira, 19, digunakan dalam poster kempen menyokong calon yang menggunakan logo PKR dan tertera “Bang...Pilih Biru Muda Saja Tau Bukan Bini Muda”.

Beliau kesal kerana ahli politik mengambil kesempatan dengan menyalahgunakan fotonya hingga tular dan “masuk surat khabar”.

“Ingat aku bangga ke muka aku pampang depan depan surat khabar untuk raih undi korang?” katanya melalui akaun Twitter @aidaazirx.

“Suka suka hati kau nak guna gambar aku. Sumpah aku tak halalkan...”
Aidaazira
@aidaazirx_
 Kalau boleh saman and aku tahu siapa buat gambar ni sumpah aku maki . Kau mesti orang politik dah 21 ke atas . Suka suka hati kau nak guna gambar aku . Sumpah aku tak halalkan , makin benci pulak aku dengan politik . Over the limit lah orang zaman sekarang
12:19 - 13 Apr 2018
1,679
3,934 people are talking about this
Twitter Ads information and privacy

Mengakui tertekan, beliau juga malu apabila dia menerima banyak kiriman foto tersebut daripada pelbagai aplikasi media sosial.

“Mula mula aku sabar ea PKR. Tapi setiap kali orang send (hantar) benda itu dekat aku. Aku rasa annoying (terganggu) malu pun ada,” katanya, turut bercadang membuat laporan polis.

Semalam, seorang penyelia kilang Amran Nordin, 43, membuat laporan polis selepas wajahnya digunakan dalam poster palsu berkaitan pemberian 5,000 baju dalam.

Poster itu asalnya kempen penyelaras BN Permatang Pauh Datuk Mohd Zaidi Mohd Said untuk acara 5,000 cermin mata percuma sebelum dipalsukan. - sumber

No comments:

Post a Comment