Sunday, August 13, 2017

Aku bukannya nak suruh korang percaya, tapi korang baca dan nilai siapa penulis ni?

Kalau korang kenal siapa dia, oklah tapi kalau tak kenal dia macam aku korang pergilah ke blognya dan baca.
Pasti korang boleh kenal siapa dia ni!

CERITA ABANG KAKAK ROSMAH MANSUR DAN KISAH SATU SEN
Abu Syifa on Saturday, July 8
PERKEMBANGAN terkini di antara hubungan Tun Dr. Mahathir (Tun M) dengan DS Anwar Ibrahim (Anwar) amat janggal jika diingati semula peristiwa pemecatan dan pemaluan (pengmaluan) ke atas peribadi Anwar ketika itu. Tun M dalam komen terkininya menyatakan 'yang sudah berlaku, sudahlah' 1! Terkedu rakyat Malaysia dengan pernyataan ini, bermakna Anwar dahulu tidak bersalah!

Saya tidak boleh bayangkan kesakitan yang dialami Anwar ketika di dalam penjara. Dipukul dan diterajang sehingga mata lebam. Peristiwa ini tidak berlaku samasa DS Najib menjadi Perdana Menteri.

Malahan, DS Najib telah mengarahkan supaya Anwar diberi penjagaan yang terbaik di dalam penjara. Diberikan tilam, dibenarkan menerima buku-buku terbaharu kiriman rakan-rakannya, dibenarkan pemeriksaan kesihatan setiap kali Anwar tidak sihat malah DS Najib telah memberi arahan supaya keselamatan dan keselesaan Anwar di dalam penjara tidak boleh dipandang remeh. Perkara ini disahkan sendiri oleh pemimpin utama PKR kepada saya.

Apabila pemimpin PKR melawat Anwar dan tidak berpuashati dengan keadaan Anwar di dalam penjara, mereka menelefon DS Najib dan DS Najib serta merta mengarahkan dipenuhi keperluan asasi Anwar di dalam penjara. 

Malah, DS Rosmah Mansur turut meminta supaya keselamatan dan hak asasi Anwar di dalam penjara diberi keutamaan.

Segelintir orang barangkali terpedaya dengan kempen memburuk-burukkan DS Najib dan DS Rosmah tetapi saya melihat itu tidak benar. Anda boleh periksa, tidak ada abang kakak Rosmah yang menjadi Panglima Angkatan Tentera, tidak ada abang kakak Rosmah menjadi Menteri Besar, tidak ada abang kakak Rosmah menjadi Gabenor Bank. Malah abang kakak Rosmah Mansur tidak mempunyai Wisma atau bangunan berdiri megah di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur.

Tetapi ada orang lain semasa berkuasa, keluarga isteri mereka memonopoli semua jawatan-jawatan itu. Orang Jepun kata, itulah pemerintah sebenar !

Ada orang berkata anda akan dituduh mengampu kerana mempertahankan Rosmah Mansur, itu tidak benar kerana Rosmah Mansur tidak pernah memberikan Satu Sen pun kepada saya. Malahan, saya pun tidak tahu adakah Rosmah Mansur membaca artikel saya ini dan sebelumnya. Di dalam dunia penulisan kadangkala orang lain akan menggunakan nama kita untuk menaikkan diri dia. Dalam satu pertemuan dengan Setpol Perdana Menteri, beliau memberitahu kepada saya bahawa pihak akhbar telah memaklumkan kepada Perdana Menteri kononnya mereka telah membayar/membeli artikel saya pada tahun 2013. Walhal Satu Sen pun saya tidak menerimanya. Mereka telah menipu Perdana Menteri bulat-bulat.

Tanggungjawab kita ialah memperbetulkan fitnah. Seperti kata YB Dr. Tan Seng Giaw (DAP) di sini, anda tidak boleh menuduh DS Najib sesuka hati tanpa bukti.

Bersambung... 

Selamat Berhujung Minggu.
KLIA.
-------------------------------------------------------
End Note:

1. http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/08/mahathir-denies-backing-anwar/

* Pada aku........seketul taik ayam 'muna' (yang separuh cair berbau cukup kuat) tu, dicurah sebotol minyak wangi pun, bau minyak wangi akan hilang namun baunya taik tu tetap utuh!

Seantero dunia sudah tahu dan kenal akan baunya

No comments:

Post a Comment